بارش بی سابقه آستارا  در ۱۰۰ سال اخیر

مدیرکل مدیریت بحران گیلان گفت: براساس آخرین گزارش ها، ۲۷۱ میلیمتر باران در آستارا باریده که در ۱۰۰ سال اخیر سابقه نداشته است.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قلم برنا، امیر مرادی، با اشاره به تداوم بارش باران در شهرستان ها و وضعیت آستارا و وخیم شدن شرایط آبگرفتگی و سیلاب، اظهار کرد: براساس آخرین گزارش ها، ۲۷۱ میلیمتر باران در آستارا باریده که در ۱۰۰ سال اخیر سابقه نداشته است. 

وی با بیان اینکه حجم آب موجود در رودخانه ها و معابر به جای تخلیه شدن، بیشتر شده است، افزود: آستارا شهرستان ساحلی است و لذا فشار آب دریا مانع از تخلیه حجم آب می شود و باید تا پایان بارندگی ها منتظر بمانیم.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان پل دوم آستارا را نیز در معرض خطر تخریب دانست و تصریح کرد: پل سیبلی تخریب شده و اکنون احتمال تخریب پل منطقه سفیر امید وجود دارد و لذا با همکاری شهرداری اقدام به مسدود کردن این پل کردیم.

مرادی، با اشاره به سرریز شدن آب رودخانه به داخل کمربندی و داخل شهر، عنوان کرد: با قایق های هلال احمر مردم را جابجا کردیم.

وی از خطر رانش جاده در برخی از روستاهای آستارا خبر داد و بیان کرد: همه دستگاه ها پای کار هستند و برای رفع مشکلات اقدامات سریع انجام می شود.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان از کدورت آب شرب آستارا به دنبال ورود سیلاب به منابع آبی خبر داد و اضافه کرد: با هماهنگی شهرستان های همجوار، تانکرهای آبرسانی را فراهم کردیم؛ تیر برق‌های آسیب دیده و تخریب شده نیز با همکاری اکیپ های برق منطقه‌ای و توزیع برق در حال جابجایی است.

وی از اسکان ۱۰۰ نفر از مردم که عمدتاً مسافر هستند، خبر داد و گفت: تاکنون ۲۰ نفر دچار آسیب شدند که به صورت سرپایی تحت مداوا قرار گرفتند و خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه فرماندار آستارا برای انتقال مردم از مناطق حادثه خیز، تلفات جانی نداشتیم.

مرادی در پایان از وقوع آبگرفتگی در روستاهای بخش حویق شهرستان تالش نیز خبر داد و متذکر شد: هنوز خسارت های وارده جمع بندی نشده و باید تا پایان این شرایط صبر کنیم.



منبع: ایسنا

نظر شما:

security code